Przemoc to największe zagrożenie dla rozwoju samodzielnych i odważnych młodych ludzi. Jej internetowa forma często trwa bez naszej wiedzy. Dowiadujemy się o niej, gdy ktoś już ucierpiał. Szkole stawia się wymaganie rozwiązania sprawy, która miała miejsce w Internecie, a dotyczy uczniów. Na naszym szkoleniu pokażemy jak reagować, gdy dowiadujemy się, że działania przemocowe w Internecie dotykają uczniów.

Młodzi ludzie mają potrzebę działania. Doświadczając przemocy  zwłaszcza tej internetowej czują bezradność, nie wiedzą jak działać. Dlatego podczas szkolenia rad pedagogicznych pokazujemy jak pomóc młodym ludziom przejąć kontrolę nad sytuacją i podjąć działanie.

W trakcie naszych zajęć dla uczniów definioujemy problem cyberprzemocy, kształtujemy postawę odpowiedzialności i pokazujemy, co może zrobić ktoś, kto doświadcza lub obserwuje przemoc w sieci.

Po naszych zajęciach wychowawca otrzymuje zeszyt z kolejnymi scenariuszami lekcji, które kontynuują temat i pozwalają na nawiązanie relacji między nauczycielem a uczniem, pomagającej zwrócić się o pomoc.

Coraz częściej konflikty, które widzę na korytarzu szkolnym, zaczynają się w sieci. Od komentarza, wiadomości, mema. Czasem bardzo długo trwa, zanim młody człowiek się przełamie i opowie o tym, co go spotyka w internecie. Gdy zacznie mówić, nie ma czasu na wypytywanie go o to, co to jest „snapchat” albo „anonim na asku”. Gdy już zacznie opowiadać, chce poczuć, że rozmawia z kimś, kto rozumie jego sytuację.

Maciej JonekKierownik Działu Szkoleń

Umów termin lub porozmawiaj o szkoleniu