Przemoc to największe zagrożenie dla rozwoju samodzielnych i odważnych młodych ludzi. Jej internetowa forma często trwa bez naszej wiedzy. Dowiadujemy się o niej, gdy ktoś już ucierpiał. Szkole stawia się wymaganie rozwiązania sprawy, która miała miejsce w Internecie, a dotyczy uczniów. Na naszym szkoleniu pokażemy jak reagować, gdy dowiadujemy się, że działania przemocowe w Internecie dotykają uczniów.

Młodzi ludzie mają potrzebę działania. Doświadczając przemocy – zwłaszcza tej internetowej – czują bezradność, nie wiedzą jak działać. Dlatego podczas szkolenia rad pedagogicznych pokazujemy jak pomóc młodym ludziom przejąć kontrolę nad sytuacją i podjąć działanie.

W trakcie naszych zajęć dla uczniów definioujemy problem cyberprzemocy, kształtujemy postawę odpowiedzialności i pokazujemy, co może zrobić ktoś, kto doświadcza lub obserwuje przemoc w sieci.

Po naszych zajęciach wychowawca otrzymuje zeszyt z kolejnymi scenariuszami lekcji, które kontynuują temat i pozwalają na nawiązanie relacji między nauczycielem a uczniem, pomagającej zwrócić się o pomoc.

Maciej Jonek

Coraz częściej konflikty, które widzę na korytarzu szkolnym, zaczynają się w sieci. Od komentarza, wiadomości, mema. Czasem bardzo długo trwa, zanim młody człowiek się przełamie i opowie o tym, co go spotyka w internecie. Gdy zacznie mówić, nie ma czasu na wypytywanie go o to, co to jest „snapchat” albo „anonim na asku”. Gdy już zacznie opowiadać, chce poczuć, że rozmawia z kimś, kto rozumie jego sytuację.

Maciej JonekKierownik Działu Szkoleń

Umów termin lub porozmawiaj o szkoleniu