sprk kid 2

Sphero SPRK jest robotem, który poruszył świat edukacji. Zamknięty w idealnej formie łamie granicę między nauką a zabawą. Robotyka, fizyka, mechanika, geometria to tylko wielkie słowa, których używają nauczyciele do opisywania tego co spontanicznie dzieje się na lekcjach ze Sphero SPRK.

Po prostu kula

Sphero zmusza do działania. Nie ma kół, ramion, przewodów, złączy. Gdy bierzesz go do ręki jest gotowy do działania, nie trzeba go budować, dostosowywać, kalibrować. Trzeba działać! Dzięki swojej prostocie oraz profesjonalnemu oprogramowaniu Sphero SPRK inspiruje, wciąga i zachęca do współpracy. SPRK Lightning Lab (Pobierz iOS / Android) powoli zaprogramować robota. Prosta metoda programowania blokowego to świetny punkt wyjścia do wciągnięcia uczniów w programowanie, a OVAL (Język programowania stworzony na bacie C++ specjalnie dla Sphero) dostarczy wielu wyzwań doświadczonym programistom. Aplikacja pozwoli również zajrzeć do środka Sphero, zobaczyć jak to się dzieje, że z taką łatwością się toczy, świeci i reaguje na swoje środowisko, po to by jeszcze dokładniej panować nad kulistym robotem.

sphero sprk edition 6.1

Doświadczenie

„Potrzebuję czegoś, co wyjmę z kieszeni, rzucę na stół i to coś zrobi coś niesamowitego”

„Coś jak szklane kulki?”

„Coś jak robotyczna Kula!”

Podobno tak powstała prototyp Sphero. Ian Bernstein i Adam Wilson pracowali nad robotami sterowanymi smartfonami. Ich prosty pomysł szybko przyjął się w szkołach. Najpierw kulki były atrakcją zajęć pozalekcyjnych, później stał się stałym elementem lekcji. Wielu nauczycieli zobaczyło tę iskrę w oczach swoich uczniów, którzy bezwiednie mnożyli, mierzyli, programowali i eksperymentowali z prostymi kulami.

SPRK Lightning Lab App

Powstało środowisko nauczycieli, którzy dzielili się swoimi pomysłami na lekcje. Dziś setki gotowych scenariuszy czeka w aplikacji SPRK Lightning Lab, by inspirować kolejnych edukatorów.

Programowanie – język sukcesu

Wraz ze zmianami w podstawie programowej programowanie na stałe trafi na każdy etap edukacyjny. Ważne, by przy uczeniu wzbudzić zainteresowanie. Z pewnością łatwiej będzie o to gdy czas spędzony przy języku programowania zaowocuje naocznym efektem – coś się ruszy, skoczy, ożyje!

Dlatego już od połowy sierpnia ruszamy z zajęciami dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Przyjedziemy z całą pracownią robotów Sphero i Ollie, żeby wspólnie łamać granicę między nauką a zabawą!