Programowanie kojarzy nam się głównie z mnóstwem zalewających ekran literek i znaczków, o których znaczeniu nie mamy pojęcia. Boimy się zmierzyć z nową technologią, bo wydaje nam się otchłanią bez dna, której nigdy nie zdołamy opanować. Jak więc mamy nauczać czegoś, czego sami nie rozumiemy?

Z pomocą przychodzi Ozobot – prosto zza oceanu, nowa pomoc dydaktyczna, która udowadnia, że nauka programowania nie musi być nudna i męcząca – a nawet więcej – może zamienić lekcje informatyki w najlepsze 45 minut w ciągu całego dnia!

Nauka poprzez zabawę

Robot wyróżnia się tym, że rozpoznaje kolory. Zabawa z nim nie polega więc jedynie na programowaniu w aplikacji, ale także na samodzielnym rysowaniu mu trasy. Jest więc dobrym wyborem dla najmłodszych uczniów. Wystarczy wziąć do ręki flamastry i poprzez odpowiedni dobór kolorów stworzyć robotowi drogę, a nawet dołączyć do niej historię, którą opowiecie razem lub w grupie. Po drodze mogą go spotkać przeróżne przeszkody, pułapki i zwroty akcji. Ograniczyć nas może jedynie własna wyobraźnia.

Dla nieco starszych przygotowana jest darmowa aplikacja OzoBlockly.com, oparta na języku programowania Scratch. Układając bloczki, jeden pod drugim, tworzymy sekwencję ruchów dla Ozobota. Następnie przykładając go do ekranu komputera lub tableta, wgrywamy program i obserwujemy, czy udało nam się prawidłowo zaprojektować komendę. Program oferuje pięć poziomów programowania, od nowicjusza do mistrza. Dzięki temu nadaje się zarówno dla początkujących, jak i bardziej doświadczonych programistów z gimnazjum czy liceum.

Zdobywca głównej nagrody w kategorii „Best Robot” na międzynarodowych targach w USA: „Consumer Electronics Show” w 2015 r. oraz „International Toy Fair” w 2014 r.

Ozobot to zaawansowana technologia skoncentrowana do małej, półkolistej obudowy. Został on skonstruowany specjalnie z myślą o dydaktykach oraz uczniach, nawet tych najmłodszych. Dzięki prostej obsłudze i kolorowej, nieskomplikowanej stronie do tworzenia poleceń dla robota, zajęcia będą przeprowadzać się niemal same.